یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۴۱:۴۰

مدیرعامل ایزوایکو خواستار شد:
ارتباط با دانشگاه‌ها در راستای بومی‌سازی صنایع دریایی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: همکاری میان ایزوایکو و مراکز علمی و دانشگاهی استان برای بومی‌سازی هر چه بیشتر دانش ساخت و تعمیرات کشتی و سکوهای گازی از جمله نیازهای مهم این بخش است که باید با همکاری دانشگاه‌ها توسعه یابد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، حمیدرضا رضائیان اصل در بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اظهار کرد: اقداماتی که توسط این شرکت در سال‌های اخیر در زمینه ساخت کشتی و سکوهای گازی و تعمیرات شناورها در کلاس‌های مختلف صورت گرفته در منطقه کم نظیر است.


وی با بیان ویژگی‌های منحصربفرد صنعت کشتی‌سازی در جهان و توانایی‌های کشورمان در این زمینه، عنوان کرد: ایران همکاری علمی با شرکت‌های مطرح و بزرگ کشتی‌سازی در جهان را آغاز کرده است. مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) افزود: ایجاد شهرک صنایع دریایی در منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی به منظور تکمیل چرخه‌های پیش از تولید و تامین نیازهای این صنعت و ارتقای توان استانداردهای تخصصی حوزه دریا و زمینه‌سازی برای رشد صنایع کوچک در ارتباط با صنایع دریایی از جمله اهداف ویژه‌ای است که تحقق آن شاهد رخدادی بزرگ در این بخش خواهیم بود.


مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد: همکاری میان ایزوایکو و مراکز علمی و دانشگاهی استان برای بومی‌سازی هر چه بیشتر دانش ساخت و تعمیرات کشتی و سکوهای گازی از جمله نیازهای مهم این بخش است که باید با همکاری دانشگاه‌ها توسعه یابد. رضائیان افق روشن صنعت کشتی‌سازی و محوریت این صنعت در حوزه دریایی را یادآور شد و گفت: اقتصاد مقاومتی راهبرد ویژه‌ای است که صنایع دریامحور در پیشانی اجرایی و عملیاتی شدن آن قرار دارند و رشد دانش تولید کشتی و سازه‌های دریایی سبب رفع وابستگی از کشور و صرفه‌جویی در خروج ارز شده و به توانمندی اقتصادی ایران می‌افزاید.


وی تصریح کرد: نیروی انسانی متخصص و کارآمدی که در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران وجود دارد، بزرگ‌ترین سرمایه برای انجام کارهای بزرگ در این مجموعه است که تاکنون توانسته قدم‌های فراوانی را برای رفع وابستگی کشور و ارتقای جایگاه ایران در رقابت‌های اقتصادی منطقه بردارد و ساخت و تعمیر سکوها و دکل‌های حفاری در خلیج فارس در قالب فازهای مختلف پارس جنوبی تنها گوشه‌ای از این دستاوردها است.



  کد خبر : 1695
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :